گروه شهری: صبح دیروز نخستین همایش ملی شهر و ورزش در محل هتل بین‌‌‌المللی المپیک ورزشگاه آزادی با سخنان محمد باقر قالیباف شهردار تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ما قالیباف شهردار تهران به عنوان سخنران نخستین همایش ملی شهر و ورزش خطاب به شرکت کنندگان ،  پایداری شهر را متکی به شهروندانش دانست و بر لزوم تامین آسایش، رفاه،شادابی، نشاط و تندرستی ساکنین شهرها تاکید کرد و گفت: مردم هم هدف وهم اساس توسعه شهر هستند. بنا بر این، هرتصمیمی که در شهر گرفته می شود باید در راستای  ارتقاء انسانها در همه ابعاد جسمی و روحی آنها باشد.

قالیباف اینکه شهرداری تهران صرفاً  به عنوان سازمانی خدماتی نام برده شود را نادرست دانست و تاکید کرد: شهرداری به عنوان نهادی اجتماعی معتقد است پدیده شهر نشینی امروز نه تنها تحرک بلکه فرصت بهره مندی از طبیعت را از شهروندان خود گرفته است.وی ادامه داد: وجود آلودگیهای صوتی با بیش از 50 دسی بل و آلودگیهای شدید زیست محیطی عامل خسارات جسمی و روحی بزرگ به ساکنین ابرشهرها ازجمله شهر تهران است.

وی گفت: بنابر این همانطور که امروز شهروندان از شهرداری توقع پاکیزگی و رفت و روب به موقع شهر را دارند، می بایست همین توقع در حوزه  توسعه انواع امکانات و تجهیزات ورزشی نیز وجود داشته باشد و مدیریت شهری را با دقت و پیگیریی های  خود وادار به آن کنند که در حوزه توسعه فرهنگ و امکانات وسایل ورزشی  تمام همت خود را به کار گیرد.

وی تامین این مهم را وظیفه مدیریت شهری دانست که در راستای همین وظیفه با حذف نگاه اقتصادی از حوزه ورزش سعی شده است مراکز ورزشی تحت پوشش شهرداری را  از دست پیمانکاران  بخش خصوصی خارج نمائیم و امکانات این مراکز را به طور رایگان در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

اختتامیه فوتبال محلات

گزارش دیگری حاکی است که مراسم اختتامیه  مسابقات فوتبال محلات تهران دیروز پس از گذشت 80 روز از شروع این مسابقات، با حضور  محمدباقر قالیباف شهردار تهران در محل استادیوم آزادی برگزار شد.

به گزارش همشهری، این مسابقات در میان 50 هزار ورزشکار در قالب 2 هزار و 482 تیم و در سه رده سنی  نونهالان، نوجوانان و جوانان از 27 مرداد ماه آغاز شده بود و دیروز نفرات اول تا سوم هر سه رده سنی در سطح380 محله تهران معرفی شدند.

بنا بر این گزارش، 842 تیم از نونهالان،‌ 728  تیم از میان نوجوانان و 911 تیم از میان جوانان شرکت کنندگان مسابقات فوتبال محلات را تشکیل می‌دادند.

جوایز برگزیدگان نخست از  هر رده سنی شامل زیارت مکه مکرمه و مدینه منوره، جوایز دوم از هر گروه نیز زیارت بارگاه حضرت زینب(س) و جوایز تیم‌های سوم از هر رده سنی نیز زیارت امام رضا(ع) در نظر گرفته شده است.

این گزارش می‌افزاید: در رده سنی نونهالان مقام اول را منطقه 4 و مقام دوم را منطقه 20 و مقام سوم را منطقه 18 کسب کرد. در رده سنی نوجوانان مقام اول را منطقه 17،‌ مقام دوم را منطقه 2  و مقام سوم را منطقه 10 کسب کرد. 

در رده سنی جوانان مقام اول را منطقه یک و مقام دوم را منطقه 10  و مقام سوم را منطقه 15 کسب کرد که شهرداران  مناطق به نمایندگی از تیم‌های برگزیده کاپ طلایی این مسابقات را از محمدباقر قالیباف شهردار تهران دریافت کردند.

قالیباف در مراسم اختتامیه مسابقات فوتبال محلات خبر داد: به پیشنهاد شهرداری تهران روز دوم آذرماه سالروز ولادت حضرت معصومه(س) روز ملی دختران نامگذاری شد که در این روز 25 سالن و تا آخر آذرماه  90 سالن ورزشی ویژه بانوان توسط شهرداری آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: 20 مجموعه ورزشی با 280 هزار متر مربع مساحت در دست احداث و طراحی داریم که بیش از 5 تا 10 هزار نفر ظرفیت تماشاگر دارد.

قالیباف اظهارداشت: تا پایان سال، کار احداث 500 زمین چمن مصنوعی  در محلات به پایان می‌رسد و از این تعداد تاکنون 250 زمین چمن نیز به بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر 7850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز